Saturday, January 29, 2011

wAKtu yAng diTuNgGU telaH Tiba..

yeeeee2...!!!!!! mlm ni aku bertolak balik..
asik2..mahu pulang...
indu gler kt umah...
indu sgt kt my 'baby'..NUR IMTIYAZ IRDINA..
indu gelagat dye...indu semua lh..

malam ni aku akan bertolak pada pukul 9 malam..
harap2 tepat pada masa dan waktu nye...
aku harap perjalanan kami selamat dan dilindungi..

Friday, January 28, 2011

ku KiNi sEndiRian

ari ni ak sedih sangat2...
semua kwn2 aku dh tinggal kan aku..
AZIMAH ( AG) semalam ag dah balik umah..
kalu ikut kn memang nak ikut dye..
xpi ak ade klas xdi..:( dye balik nk jmpe family dye bb dye akn ikt ak blik klantan..
yeeee bez nye...!!!! setelah habiz pelbagai cara pujuk dye utk ikt ak blik.

tngahari xdi AYU juga pergi meninggalkan ak..
sayu ati aku tengok dye nk balik..
semoga selamat sampai temanku..
DIYANA pulak g holiday ngn B dye..
kt pulau mutiara bez nyeee...dyeowg ajak ak g ak g xdi..
xpi mcm x bez lak kacau laen dyeowg..
agpun lau ak g mne bez..xde kawan..xpelah mybe next time..insyallah
ak kagum ngn B dye..
sanggup bercuti panjang semata2 nak jumpe mkwe dye kt cni...
dah seminggu dye kt UITM ni..
ak doakan dyeowg berkekalan...AMIN

sekarang tinggal lah aku sendirian...
nacib ade K.LINNI boleh temankan ak..
hilang jugak ase cedih ni..
sekarang ak dapat ase kan mcm mne k.linni ase dulu mse ak balik awal..
cepat esok..aku tak sabar nak balik..
indu kat semua...!!!!!!
SYAMIMI indu kamu sangat2...

cau luuu..mau mandi..harap ade kekuatan..
bilik mandi mesti xde owg...ngeeeee

Sunday, January 23, 2011

aKaun BaRU

rindu nye kat blog aku ini..
sejak start kuliah ni memang aku tak de masa nak update lah..
hahaha..sekarang ni ak tengah sibuk2 dengan akuan ak yang terbaru..
iaitu myfriends2u..dia macam facebook gak lah..
dengar2 kata facebook nak tutup..
so langkah berjaga2 lah..
tapi betul ke nak tutup??? kenapa nak tutup ekk??
orang yang buat facebook 2 dah jadi jutawan paling muda..tak kan senang2 je nak tutup..
pelik je..duit dah terlalu banyak ke sampai bank pun tak larat nak simpan duit dye..
ke dah tak larat nak tengok duit..
teruskan jelah...tambah kaya ag..kalu tak nak bagi ak ni je..susah2 sangat..
ape lah kau merepek ni wehh!!!! sengal

ummm ak mesti indu kat facebook...
yelah banyak kenangan ak ngn kwn2 ak..
mesti ak akan merindui mu wahai facebook!!!!..
huhuhuu..

Thursday, January 20, 2011

hOliDAy..

sok adalah cuti sempena hari thaipusam..tapi sehari je..tak lame pun..
ak n kwn2 iaitu dyana n nabila akn ke Selangor..kteorang nak ke Banting..
tapi balik terus..sebab keesokannye ada kelas macam biasa..

ak harap perjalanan kami ke sana diberkati n harap semua berjalan dengan lancar..
ak tak sabar nak merasa suasana kampung..
kawan ak cakap rumah dye kawasan yang dipenuhi sawah..
ak memang dah lama nak rasa suasana 2..
dulu ada orang janji dengan ak nak bawak ak ke tempat sawah..
tapi tak kesampaian..ummm tak pelah mungkin bukan masa nya lagi..
tak perlu diungkit lagi..
dan esok ak akan merasainye sendiri.. (perasaan tak sabar)
maklumlah orang tak biasa dengan kehidupan kampung..
tak biasa dengan kehidupan yang susah..yang banyak cabaran..
ak dibesarkan dengan suasana bandar ( tak de lah bandar sangat pun)..
ak memang teringan nak rasa suasana yang betul2 kampung..

:- tak sabar menunggu hari esok..
semoga perjalanan kami berjalan dengan lancar..
amin..!!!!



Saturday, January 15, 2011

kEtidaK puaSAn..

baru2 ni telah d'gembar-gmborkan dgn satu berita yang mengejutkan para2 mahasiswa khususnye plajr2 dari UITM..
iaitu satu perubahan baru bakal dilaksanakan...
perubahan itu adalah..pihak kementerian mahu menyelaraskan sistem pembelajaran semua pelajar2 di semua IPTA/IPTS..dan semua jadual akademi disamakan untuk semua U..
ak tak skeeeeeeeeee...sbb dalam 1 tahun ade 3 sem...
jadi kteorg hanya akan cuti sem selama 2 minggu saja...
ak x ske.......x adil...knape msti nak ubah..???? mana mase kteowg nak rehat???
mana masa kteowg nak balik??? takkan sentiasa nak menghadap buku..???

memang ramai gler kwn2 ak tak puas ati dgn sistem baru ni..
ade yang nak boikot...memang tak masuk akal pun...
ape salah nye kekalkan sistem yang lama..???
kenapa nak selaraskan..???
yang akan bermula pada bulan mei ini..kalau diikutkan abz je sem ni..
kteowg akn b'cuti selama 3 bln...tapi sistem baru ni kami akn b'cuti selama 2 mggu..
ape semua ni??? kenape harus berlaku..??? tension btl lh...
ak sedih sngat..:( macam mana aku nak hadapi ni...

tadi ak tgk jadual yang telah dikemaskini kan..
memang padat gler...setiap sem akan d'berikan 1 mggu cuti..
hari raya pun 1 mggu..kalu dulu 2 mggu..skunk jd 1 mggu...
ak memang x puas ati kot...kalu yang duk jauh 2 memang tak berbaloi lau nak balik..
serba salah je...betul x ekkk??? ak ase memang betul pun..tnye sndri jawab sndri..amek aku..
memang ak tak puas ati betul...eeeeeeeeeee

ak harap kembali ke yang sediakala..
ak tak ske sistem ni....
NUR SYAMIMI cedihhhh..:(:(



Wednesday, January 12, 2011

kEbOSanan + kepUAsan + keSUnyiAN

hari ni ak xde kls...umm bosan sangat duk dalam bilik...
n ak pun tulis lah blog..d'sebabkan kebosanan yang melampau...
ak tak tahu nak buat ape...nak baca buku...buku xde lagi nak bace..huhuhu
ak tak suka lh duk sowng2..kalu aku duk sowg2 mesti ak akan teringat semua benda..
yang pernah terjadi kt ak..pah 2 mula lah ak nangis..

nape ye skunk ak ase hidup ak kosong sgt...
ak ase macam ak keseorangan je..
ak sangat2 kesunyian sekarang ni...
ak tak macam dulu..ak ase semua menjauh dari ak..
ak ade wk salah ke yee???
ak ade wk silap ke haa???
kalu ak ade wk slh n silap tlong bagitahu ak..
ak tak suka perasaan ni...

ak nak macam dulu..yang penuh dengan keceriaan..gelak ketawa..
ak rindukan saat tu..kembali kan suasana tu..
ak nak suasana tu...ak tak nak menjauh dari semua tu..
kerana ia adalah semangat ak..untuk ak bertahan dalam hidup ni..
Ya Allah..kembali kan ak seperti sedia kala..ak tak nak terus hidup macam ni..
ak nak kehidupan ak kembali...ak nak diri ak kembali..
ak xske perasaan ni...ak bnciii kehidupan ak sekarang ni...!!!!!!
pulihkan diri ku ini YA ALLAH..!!!!

Monday, January 10, 2011

TraGedi sPnjG d'kL

rase nye dah lama ak tak update blog ni..
ak sibuk sangat2 minggu ni..ade ensmen kena ciap kan..
dalam masa yang sama gak..ak ngn kwn ak pergi kL..
pegi amek ubat ak yang tertinggal kt umh pak ngah ak..

macam2 terjadi kt kteowg sampai lah nak balik kampus..
masa nak pegi 2 kteowg tak beli tiket bas ag..
dah sampai kat BANDAR U..tengok2 tiket abz..memang letih r..
pah kteowg tggu bas nak g MEDAN GOPENG..
nk beli kat sana..sampai kt sana kteowg cm blurr..
tak tahu nak beli tiket kat mana..sebab mak cik kwn ak ni duk SUNGAI BULOH
jd kteowg tak tahu nak amek tiket mana..
last2 kteowg amek gk bas nk g KL..
kwn ak ni nak berhenti kt PERHENTIAN SUNGAI BULOH sebab dekat ngn umah mak cik dye..
ktewg pun gthu lah drebar bas 2 nk b'henti kt c2..drebar 2 ckap tak b'henti..
jd kteowg pun ckap lau tak boleh nk berhenti kt tol JALAN DUTA..dye pun ckp ok..
tapi yang ak ngn AG grm sebab tiba2 je dye b'henti kt PERHENTIAN SUNGAI BULOH...
punye lah geram masa 2 tuhan je yang tahu...
kteowg nak turun pun mak cik kwn aku dah tggu kt tol JALAN DUTA..
memang geram lah..tadi cakap tak berhenti..berhenti bab ade p'numpang nak buang air..
tepat kol 9 lbh kteowg pun smpai lah...

keesokan nye pada 08.01.2011 aku n AG b'shopping kt JALAN TA (JALAN TUNKU ABDUL RAHMAN)..dengan keluarga mak cik AG..kt sana ak n AG telah menghabiskan duit dengan begitu banyak sekali..hahaha
memang banyak kteowg borong...aiiii m'nyesal betul g...(cm ner nk g tambun ni..)
nak g amek ubat je..tapi sampai sempat beli belah..hahaha
memang penat sangat hari 2...kena pulak jaga sepupu AG yang kecik2..
aduhhh!!! memang buas betul..ikut ati nak je cubit..hahahaa (jhat gler ak ni)
dan petang 2 ak akan ke umah pak ngah aku d'KAJANG..so ak kan b'pisah dengan AG..
kteowg jumpe nanti nak balik...

dapat agak lah aku rehat n tenang kan pikiran ak..
yang sejak akhir2 ni asik x betul je..
dapat gak aku lepaskan indu ak kt adk ak yang ade kt sana..:(
memang indu gler...kate nye bulan 2 ni nak berhenti dah..
6ti xde lah sunyi umah ak 6ti..harap2 dye dapat pengalaman dari ape yang dilakukan..
tapi kejap je dapat jumpe :(..xpelh jnji lepas gak indu aku kt dye...

ahad 9.01.2011..ak akan kembali ke kampus..
yang aku takkan lupa..ak n AG kena tinggal dengan bas..
bas ak kena naek 2 kol 11.50..aku tetap sampai pada waktu nye..
tpi kena tinggal gak..AG lagi r..mase 2 dye jauh ag nak smpai..nacib kol 12.50 ade lagi bas..
lau tak tak balik lh ak...
kteowg byar harga kanak2..dpt lah murah ckit..

hahahaha..mcm2 kn terjadi kt ak n AG..
ak rase ni lah blog ak yang pling pnjang..
huhuhuhu...(dh boleh buat novel x yee..??)


Friday, January 7, 2011

dOnt aSK me agAin...

ummm dh lh tanya lagi nape aku putus ngn dye...???
tak ske lah...buat aku tambah cedih ade lah..
tapi nak wak cm ner kan..semua tahu..
eeee bnciii2....ni gara2 tulis relationship d'FB lh ni..
laen kali tak nak boh dh..nyesal betul..:(
nanti kahwin baru nak boh..hahaha
2 boleh lh g heboh satu dunia..( perasan gler )

tadi kat studio kwn aku buka lagu YOU...
sekali ag aku tumpah kan air mata ku ini..
bila agk nye nak berhenti ekkk...??
habiz dari A sampai Z keluar dari kepala otak aku ni...
huhuhuhuu..maka terbantut lah keje2 aku tadi..hampeh betul..
gara2 lagu itu..(bahaya sungguh)



Thursday, January 6, 2011

sEpiNtas lAlu

ummm..masih tak dapat nak lelapkan mata...:(
ensmen x ciap lagi ni..aduh!!!! ble nk ciap ni..???
mula2 aku dah malas..cm ner ni..???
eeee x suke lh...nape ekk aku jdi malas cm ni??
harap2 esok aku kan semangat seperti biase..
aku tak nak dah gagal yang kedua kali...

hehehe..alhmdullah..aku ngn eg masih dapat berkawan balik..
juz kteowg x tahu nak bahasa kan ape diri kteowg..
mula2 mesej 2 cm kelakar je...huhuhu..
harap2 jumpe nama yang sesuai untuk aku n eg..


Wednesday, January 5, 2011

tAMat laH alKISAh nYe...

aku dan dye sekarang kembali seperti dahulu balik..
juz frenz only..
walaupun 2 bln saja dapat kami bertahan..tapi insyallah aku boleh time..
aku tak terkejut pun..sebab aku dapat merasakan hubungan kami ni tak lama..
aku tak tahu nape aku rasa cm 2...huhuhu

sekarang yang bermain d'pikiran ku adalah???
masih boleh ke aku ngn dye cm dulu???
masih boleh lagi ke aku bergurau ngn dye cm dulu???
masih boleh lagi ke aku berbual ngn dye cm dulu???
eeeeee...tuhan tolong aku..!!!!!

hope smue nye oke...
n aku tak bncii dri nye...

Tuesday, January 4, 2011

rUtIN hARian ku..

terasa dah lama tak tulis blog aku ni...
maklum lah..baru masuk sem dah ade buzy..bncii btl lh..
aku tak tahu lah nape aku ase aku tak de semangat nak bt assgment ni..
ase malas sesangat..ate azam baru nak cemerlang n terbilang..tapi nampak gaya nye...nth lerr...
ummm..tuhan berikan aku kekuatan n kesabaran dalam menjalani ini semua...

aku LETIH sangat..!!!!
tak kan mesti tiap2 pagi aku harus ulang alik dari blik Ag ke blik aku..
maklum lah aku sekarang tak sebilik ngn dye..n blik kteowg jauh plak 2..'
iyee kau tahu AG n AYU sedih tak dapat duk sekali dengan aku..tapi nak buat cm ner..terpaksa lah..
aku lagi sedih...
dah lah bilik xde owg..aku tak tahu nak hadapi cm ner..
dah lah aku ni penakut cikit...( cikit lah sngat..)
soo,,aku terpaksa lah ulang alik dari stu blik ke stu blik..
walau pun penat...dah takkan nak duk sowng2..boring gk aku..
aku kalu duk sowg2 gk mula lh pkir macam2..igt kt umah lah..pah gerenti nangis..
tu sebab tak nak duk sowg2...bia tak ingat kt umah..
pagi nak blik aku..malam g blik dyeowg..tak pun petang aku dah g sane..
payah betul lh kalu ade dua rumah ni..hahahaha

sekarang aku berada dalam blik..
KESEORANGAN..


Sunday, January 2, 2011

keSEORAngan..

kini aku telah kembali ke U semula...dan bermula lh sebagai mahasiswi yang baru..
tahun ni aku semester ke 2..skejap je dh part 2..huhuhu
dan aku duk di blik yang kecil daripada dulu..
yang paling cedih roomate aku pun bertukar..
ia2 je last sem ari 2 wak surat nak duk sekali..
tapi aku yang terpisah..yang laen masih bersama..cedih nye rase..dah lah jauh ngn dyeowg..

umi ngn abh baru je balik...cedih betul..rasa nak ikut je dyeowg..
tapi semalam aku tidur ngn umi..jadi lah 2..untuk bekalan indu aku nanti...
semalaman aku habis kan masa ngn dyeowg kt hotel..
nth pape lh..bukan nak duk kolej..barang je ade kt bilik tapi tuan xde..hahaha
ntah aku berat hati nak tinggal umi  n abah..tu sebab aku ikut dyeowg..
ak tak peduli owg nak cakap ape.. jnji aku bhgia..

mana roomate aku ni..??? bila lah nak masuk..tak kan aku sowng je kot..
eeeee alamat tak tidur lah aku lam bllik ni..
hahahaha..aku kan penakut...harap2 roomate aku semua nye baek2 belaka..cm ag n ayu dulu..
tapi masih sedih tak dapat duk ngn dyeowg lagi...:(

tak sabar nak jumpe ngn classmate aku..
cepat lah esok..huhuhu






Saturday, January 1, 2011

gOOd bye 2010..welCOmE 2011

sekejap je ase..dah masuk taun baru..
terlalu banyak yang berlaku pada taun 2010..
aku tak kan lupakan saat itu..(kalu nak cter mmg x larat) huhuhu
aku harap semua 2 memberi aku kenangan tak kira suka atau pun duka..

2011..aku sambut nye d'kuala lumpur..hahahah..
tak pasal2 sampai terbabas kt cni..rancang asal nak atar aku balik perak..
xpi xpe lah aku dapat jumpe ngn adik aku..indu gak kt dye..

alhamdulilah..aku masih di'panjangkan umur..
aku masih lagi d'beri nyawa untuk terus menjadi khalifah d'bumi ni..
masih dapat berada d'samping owg2 yang aku sayang..
tapi aku masih lagi insan yang tak sempurna...
insyallah..aku ingin berubah..
sooo..azam taun ni yee???
umm aku nak jadi budak yang lebih abek dari sebelum ni..
sebelum ni baek dah cume nak jadi lebih baek lagi..(perasan)

dan aku nak study elok2..tak nak dah kne repeat2 lagi untuk next sem..
aku nak cube jatuh cinta dengan kos aku ni..
sebenarnye masih belum tumbuh lagi minat aku dengan kos ni..
tak tahu lah knape..xpi..untuk taun baru ni..tuhan buke kan pintu hati aku untuk menerima ni semua..
dan aku harap suatu hari nanti aku mungkin akan  menjadi seowg planner yang berjaya..
insyallah..sape tahu kan..?? nanti boleh aku rancang bandar kelantan..huhuhuhu..

soo..xde pe ase nak tulis..jadi akhir kte..selamat datang 2011..
harap taun ni memberi aku kegembiraan dan kejayaan yang aku impikan selama ni..