Wednesday, November 2, 2011

macam-macam lahhh


entri aku kali ini sesangat lah pelik...aku diTAG...ape 2??? aku sendiri pun taktahu..(pengakuan jujur yeee) 
nasib baek lah adik aku cikdik tolong terangkan ape itu TAG...maklumlah sekarang cibok bebenor dengan dunia blogger dia tu..kalah guee...serba serbi dia tahu..jelesss odeng...:P ummm bukan satu perkara yang baru...
benda ini dah lame rasa aku..cuma aku je yang ketinggalan zaman sedikit..hahahahaa...patutlah aku tengok blog my sis ade banyak2 soalan...ingatkan ape benda...aduhhhh macam2kan...wajib je jawab haaaa?? bak kata my sis..tak baek hampakan owg...soooo aku jawablah soalan2 yang diberi..fuhhhh 11 kot banyak tu..dah lah aku kena bagi dia soalan pulak...okeelahhh tak mau bebel panjang2 jom bace tentang diri aku ape aku nak cter yeee (blurrr), soalan2 yang ditanye dan soalan aku beri pada dia..layann!!! ehhh sebelum terlupa..aku diTAG oleh makcik a.k.a lala..

RULES
1- Post this rules
2- Write 11 things about yourself
3- Answer the question the tagger set for you
4- Create 11 new question for the people who you tagged to answer
5- Choose 11 blogger to tag and link them on the post
6- NO TAG BACK :p

11 thing about me okehhh!!!!

anak sulong dalam keluarga..dan merupakan cucu sulong bagi belah bondaku juga
~ seorang yang ceria tapi kadang2 boleh jadi pendiam,suka senyum,manja (cikit jelah) dan yang paling popular tentang diri saya adalah "GEDIK"..
memang dari zaman sekolah menengah lagi mira dipanggil cikgedik..mira taktahu lah nape??memang aku nie gedik ke haaa??? kadang2 duk sowng2 tertanya2 jugak..tapi hamprak xdapat nak pikir lerr...ingatkan sampai sekolah menengah je..masuk U pun sama jugak...nak wak camner time jelah diriku seadanya...huhuhu janji kamu semua suka dengan saya..:)
~ saya sukasukasukasukasuka sangat2 warna pink..tapi ada someone bencii gler2 dengan warna pink taktahu lah nape..kebanyakan barang2 mira semua pink..lagipun ramai cakap memang kenalah dengan perangai mira nie dengan pink..sooo me n pink tak dapat dipisahkan..huhuhuhu
~ suka membaca sampaikan dilantik menjadi ketua pengawas perpustakaan semasa di sekolah menengah..jangan tak tau yee..hihihihi..tapi sekarang suka baca novel2 cinta pulak..kuang3
~ takut sama darah...taktahu macam mane dan sampai bila takut sama darah..pelikkan!!!
jangan taktahu kalu mira period tuhan saje yang tahu macam mane mira hadapi..takleh nak citer maluuu..:P
~ kalau nak tahu mira lebih ramai dan rapat dengan kawan lelaki daripada kawan perempuan..taktahu lah nape..sejak dari sekolah menengah sampai sekarang...maybe dyeowg suka dengan cara gue kot...tapi diorang nie haruslah diperkenalkan oleh abah dan umi..kalu lulus baru boleh berkawan..syukur sangat dapat parents yang sporting habiss..
~ sukasukasuka sangat usik adik2ku...tambah2 kalau gue dalam kebosanan..buat sampai diorang marah dan sakit hati..
~ sangatt2 suka makan..dan mira suka sangat makan nasi ayam..hari2 makan nasi ayam pun takpe..lagipun mira xboleh makan pedas..soo kalu nak express pun nasi ayam je lah..memang konfirm x pedasss...
~ tak berapa sunke dengan kanak2 lelaki..taktahu nape perasaan tu boleh jadi macam tu..maybe sebab takde adik lelaki dan sepupu pun hanya 2 orang je boy..yang lain semua girl..dahsyatt kan famili mira..
~ suka kemas rumah dan ubah suai tempat..kadang2 dah bosan gler dengan kedudukan yang samaa..terutama bilik saya lerr...harus sentiasa nampak ceria dan bersih
~ kadang-kadang diri ini sunyi tanpa seseorang disisi yang bergelar "kekasih" cehhh ayat..hahahaaha
maklumlah dah nak masuk 3 tahun membujang..tapi nasib ada kawan2 disisi yang sentiasa menceriakan diri ini..love u all so muchh!!!
*akhirnye ciap juga 11 perkara tentang diri aku...capett bangat dong..

soalan yang ditanye olehh Miss Lala Rezda
 
[1] Dalam berkawan, korang pilih rupa ke atau hati dorang?
hati lah..luaran kalu cantik tapi dalaman tak cantik x guna jugak..like u n me lah...laupun tak kenal still boleh kawan dan berhubungkan...
[2] Perangai buruk ape yg korang tak suka dlm seseorang tuh?
cakap besar,,suka cari kesalahan orang lain dan tak cuba untuk faham pasangan kita
[3] Kalau boy / girl korang ramai kawan perempuan/lelaki(berlawanan jenis), korang jeles tak? Apa tindakan korang? (kalau korang takde girl/boy, buat2 macam ade je lahh)
tak jeles kot...think positive okehh hihiihi
[4] Kepada yang girls, korang suka tak pkai make-up? And kepada boys, korang suke tak perempuan make-up?
biarlah natural...tapi kalu nak make-up pun berpada2 dan bersesuaian lah yeee..
[5] Ciri2 yg korang nak ada dlm bakal suami / isteri korang?
tak ensem pun takpe janji sedap mata memandang..
beragama,,rajin,,ade kerjaya yang tetap..gentlemen dan romantik
[6] Pada usia berapakah korang rase korang dah patut / akan berkahwin?
25 maybe...
[7] Apa cita2 korang mase kecik2 dulu dan sekarang? Fey dulu masa kecik2 nak jadi pakar kaji bintang, * scientist lah kunun nyeeeee~
nak jadi cikgu sebab suka budak2..p sekarang study town planning..memang lari dari cita2 zaman kanak2 ribena..hihihihi
[8] Ape keistimewaan diri korang yg korang rase org lain tak mampu buat / tak ade? haaaaa! jawabbb!
apee yeee....GEDIK kot dan suka buat orang ketawa...:P
[9] Korang dah follow blog fey ke belum? Kenapa korang follow blog Fey??? Layout blog okay tak??? Entry oke?
lum lagi...hehehehe
[10] Korang puas hati tak dengan soalan2 Fey nih???
oke2 aje....
[11] Berapa lama masa yg korang ambil untuk jawab soalan nih semua and post entry nih? hehe.
3 jam (11pm-1am)
my question for you

(1) Apakah erti cinte bagi diri kamu??
(2) sekirenye kamu diberikan satu permintaan untok ditunaikan, apakah yg kamu nak??
(3) kamu rase, kamu nie (cute/Smart/ugly) kew??
(4) siapakah President ke 16 united state (haaaa jawab!!! huhuhuhuhu)
(5) apakah perkare yg menakutkan kamu??
(6) single atau couple.. mane lebih baek!!???
(7) ada pet x??
(8) sekirenye kamu seorang president negara Africa korunk akan....?????
    (sambong!!!hehe)
(9) kalo sume haiwan naik kenderaan/pengangkutan lam dunie nie, manusia naik ape???
(10)ape yg menarik tentang diri kamu???(yg kamu rase)
(11)kawan/kekasih/ mane lebihhhhhhh pentinggggg!!! sekirenye disuruh utok pilih???
 
aduhhh penat deh gue jawab soalan2 niee...xmau dahhhh..serikkkk..
tq to LALA REZDA...bagi saya satu pengalaman yang memenatkan otak ku memikir...hehehehe
rindu sama ENGEDIK n NURSYAMIMI ::::((((((

3 comments:

  1. best gak ek wat soalan2 mcm 2.. mcm qustionnare la plak...hahaha~~

    ReplyDelete
  2. hahahha...berminat nampak...t mirah nak soh cuna buat pulak...tungguuu!!!!

    ReplyDelete
  3. miraaaaaaaaa thank you! mmmuuaahh! seronok baca hihi :)

    ReplyDelete