Friday, November 18, 2011

Rahsia mata gurlz ??? Jom kita selongkar !!

salam dan selamat malam semua...kali ini entry aku lain dari yang lain sedikit..kenapa???? aku nak share something ngn pembaca2 blog tegar aku nie..huhuhuhu macam lah ramai owg yang follow my blog..cakap lebih betul..hihihihi...okehh2 sudaaa mlalut dh nie..

aku sendiri pun tak tahu aku nie tergolong dalam kategori yang mana maklum lah kenkadang aku rasa mata aku nie sepet..kenkadang nampak besO..kenkadang sepek balik..kenkadang besO balik..Arrrggghhhh...macam keling je aku cakap nie...agagaga :p

Mata mengungkap banyak makna..firasat tersirat. tapi firasat ini hanya sekadar menambah pengetahuan , tentang tingginya rahsia pusaka Melayu lama yang kaya dengan pelbagai ilmu tilikan tentang insan bergelar WANITA. okehh xmau bebel panjang2..tapi sejauhmana kebenarannya aku xtahu laa n maybe tu semua hanya kebetulan semata-mata...:)

Saiz mata kecil
Peramah , banyak cakap , kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Bila bercinta suka tukar pasangan kerana hatinya tidak pernah puas. Boleh bahagia dengannya jika dapat penuhi kehendak duniawinya.

Saiz mata sedang
Sederhana , tidak banyak berahsia, ade pertimbangan , bertanggungjawab serta perlukan belaian mesra drpd semua orang.

Saiz mata lebar
Cukup kuat berahsia , otak kurang cergas , pemarah , bertindak tanpa fikir panjang , kurang teratur , tiada arah tujuan dan putus asa...tapi boleh setia dong..

Mata jarang berkedip 
Gadis ini cukup istimewa orangnya...bijaksana , baik hati , setia, adil , bertanggungjawab , tidak cerewet , suka membantu dan mampu membahagiakan pasangannya..

Mata selalu berkedip
Pemaaf , senang dibawa berbincang , memahami dan sabar. Wanita ini baik

Mata cengkung
Kurang memuaskan , materialistik , hidup dengannya boleh sengsara , kata manis tapi bohong, mahu senang, mudah curang, bila anda susad dia tidak peduli

Mata redup
Wanita ini mudah dipermainkan , tidak dapat kawal emosi , hati tidak tetap , banyak kenalan kurang sahabat.

Matanya seolah tersembul keluar
Sifatnya baik , rela , tabah, menyenangkan, ikut kata . tapi mungkin tidak tepati janji , pendendam , tamak dan cepat marah.

soo,,,mata kalian macammna yeee??? hehehehe...cepat2 pegi depan cermin tengOk mata kamu..:P
okehh lahh mata gue pun udah mantOk mau tidO dulu...sOk nak berjalan jauh...

buibui



No comments:

Post a Comment