Tuesday, May 8, 2012

kini AKUSIGADISBURGER :)

apeee bia betull ??? kenapa x percaya kaa..*wink wink
nie betul-betul realiti bukan fantasi atau hanya omong kosong okehhh :)
alhamdulillah hampir seminggu aku dan rakan kongsi menjual burger..ceh ayat..lalalala
disebabkan aku nie nak sangat bekerja dan kebetulan my partner pun tak tahu nak buat ape..asik duk melepak je keje,,,dia pun ajak aku jual burger..mula-mula aku macam x yakin sangat,,yelahh aku mana pernah buat keje-keje tu semua?? dalam otak aku dah pikir dah,,cmner nak potong sayur (nampak sangat jarang ke dapur,,jarang oke bukan tak pernah) ,,nak lipat bungkusan,,goreng daging burger,,amik order dan semua laaa..aku memang takde pengalaman tu semua,,pikir punya pikir dan aku gthu umi dan abah alhmdulillah diaorang tak kisah malah menggalakkan lagi ade la..soo aku pun setuju jadi rakan kongsi dia,,:)

ohh lupaa name kawan aku nie Mohamad Hafizi Abdullah tapi kiteorang panggil dia EG aje..EG nie kawan sekolah menengah aku,,dri form 3 until 5,,sekarang dia menuntut di UITM Machang dalam bidang Art & Design..*cehhh ayat aku tak tahan betul... aku dan dye memang rapat,,sama macam yang lain,,still ag rapat dan kalau nak g mane-mane dyeorang mesti join..*agak lama jugak aku dah tak keluar dengan dyeorang,,kan Nursyamimi ??? selalunya cuti je mesti kami semua akan pergi berkelah,,ber'BBQ'or shopping,,rindu pulak dengan dyeorang semua :) aikkk dah lari tajuk pulak..hahahaha oke2 balik pada cter asal okee,,maappp :D

dari bawah Hasbul,Hisyam,baju merah putih EG dan yang kecik cumill tu my bFF Syamimi :)

alang-alang aku sebut nama dye,,aku masukkan lah gambar dyeowg sekali..yang baju merah putih tu lah partner saya sepanjang saya berniaga hanya dalam tempoh sebulan..hahaha kejap je kan..okee dah kenalkan..jom sambung cter..

dan sudah 4 hari jugak aku tak niaga kerana cuaca tidak mengizinkan,,gerai aku pun dah dua kali musnah disebabkan angin yang begitu kuat sekali,,semalam sekali lagi gerai tempat aku niaga dilanda musibah,,cedih betoiii aku tengokk,,sejak akhir-akhir nie cuaca tak menentu tapi inilah risiko yang aku perlu hadapi kan?? sabar jelahh,,

ribut semalam,,:(

gerai ku...cian EG kena buat balik...niaga depan umah aku je..huhuhu

alhamdulillah hari ini aku dah start niaga balik selepas semuanya telah dibaiki,,walaupun hujan jugak tadi tapi takde lah lebat sangat masih boleh niaga,,:D kadang-kadang aku sendiri tak caye ape yang aku buat nie..hahaha jadi minah burger pulak aku nie,,ikut my BFF lah nie..nak sangat keje kan..sekarang keje jelah tanpa banyak songeh,,bak kata umii,,coz hari mula-mula aku dah mengeluh kepenatan..huhuhuhu

okeiii lahhh jumpe lagiii di next entry insyaallah :)
nitezzz people




No comments:

Post a Comment