Wednesday, November 21, 2012

Kena Surprise dari Engedik.

Assalamualaikum !!

Geram, Geram, Geram, Geram !!!!!! Suka sangat buat surprise macam tu. Huh!  Actually aku cedih sangat ye la, aku kan baru sampai kelantan pada Ahad lepas iaitu 18 aribln. Tup tup engedik mesej dia nak pergi Perak keesokkan harinya iaitu semalam 19 aribln dan maybe akan balik pada 26 aribulan iaitu Khamis. Dia cakap banyak urusan yang kena selesaikan sebelum di Praktikal pada awal bulan 12. Aku punyalah sedih, yelah takut tak sempat jumpa, sebab kali ni aku kena ke Perak awal iaitu 28 aribln. Atas sebab-sebab yang tidak dapat dielakkan. Grrr (padahal malas nak bagitahu) Huhu. Pujuk jugak lah dia balik awal. Tapi dia pulak suruh aku pergi sana. Huh! 

Pagi tadi dapat mesej dari dia.

Engedik  : Lin, ad nak g mana2 tak hari ni. Nak mintak tolong ?
Aku        : Takde, tapi petang nak atar Ati kat kampus. Bole, nak tolong apa ?
Engedik : Leh tak jumpa adik ling, amek barang dengan dia, lepas tu pos kat ling?
Aku       : Barang apa ? Nak pos sekarang ke?
Engedik : Adalah. T jumpa kat mana2 ok..
*aku pelik gk barang apa yang dia suruh pos sampaikan umi n abah tak leh poskan..

Dan bla bla bla blaa.................Tup tup, adik aku nak pergi kampus pagi. Sebab petang dia kena pegi Terengganu, ada khusus. Maklumlah orang MPP kan. Huhu Mesej lah balik kat engedik tak jadi. Petang tadi dalam pukul 6 lebih dia mesej. 

Engedik : Mlm ni bole kua x? amek barang ngn adik ling..
Aku : Jap nak tanye umi..
*Tanye2 umi pun bagi. Aku ajak umi teman. Sebab tak berani nak drive sorang-sorang malam-malam :D
Aku pun bagitahu dia cakap jadi. Pahtu aku cakap la bawak umi sekali.
Engedik : So, dtg ngn umi la ? alamak, xpyh la lau cmtu.
*aku dah pelik. Nape pulak ? Mesej2 punya mesej last2 dia setuju aku bawak adik teman. Ikutkan dia suruh aku pergi sorang memang taklah. Dah la aku tak kenal adik dia. Segan -,-

Siap-siap cakap kat umi tak jadi bawa umi, nak bawak adik. Umi pun tanpa banyak soal hanya mengiyakan aje :) Janji nak jumpa pukul 9. Tapi aku bertolak pukul 8.40. Dah la dari rumah nak ke Kubang Kerian ambil masa 45 minit. Risau dah dalam hati takut adik dia tunggu lama. Sian pulak kat budak tu. Drive-drive tepat 9.15 aku sampai ditempat yang dijanjikan. Iaitu di Restoren Mirian. Sampai je mak aii ramai glerr manusia. Malu aku dan adik nak masuk. Jadi aku ambil keputusan untuk tunggu dalam kereta aje, sambil menanti adik engedik.

Tunggu punya tunggu. Adik cakap "K.mira tu bukan arm popo ke ?" Tengok kat tingkap arggghhhhh!!!! Rasa nak menjerit je. Sengal betul. Iya-iya je aku ni, patutlah tak bagi bawa umi. Fuh! Geram betul. Dalam geram hati suka sangat. I really appreciate it. Mekasih :))) Sempat lagi tu dia call umi bagitahu. Haha terkejut umi. Bertuahkan budak ni :P. Bukan aku dan engedik je kawan kami pun ad jugak kat sana. Terubat rindu kat dorang semua. Thanks Luqman dan Adam. Tapi kejap jelah aku terpaksa balik awal sebab perjalanan ku masih jauh lagi.. :) Sampai rumah tepat pukul 11.20. Thank you so much :) Terubat linduuu. Haha *Maklumlah 3 minggu aku tak jumpa dia. 

So gediksssss :D
 Salam