Wednesday, November 14, 2012

Aku Insan....

Aku insan yang tidak sempurna,
Aku insan yang serba kekurangan,
Aku insan yang tidak pernah bersyukur,
Aku insan yang tidak berdaya,
Aku insan yang lemah,
Aku insan yang tidak kuat,
Aku insan yang hina, 
Aku insan yang tersangat alpa dengan dunia ciptaanMu,
Aku insan yang tidak takut akanNya,
Aku insan yang tidak pernah serik melakukan dosa,
Aku insan yang sentiasa ingkar dengan perintahnya,
Aku insan yang sentiasa melalaikan segala urusanNya.

Sekadar hiasan :D
Tetapi...
Aku ingin berubah, 
Aku ingin berjaya, 
Aku  ingin menjadi kesayanganMu,
Aku ingin sentiasa dirahmatiMu,
Aku ingin menjadi sebahagian dari ahli2 syurgaMu,
Aku ingin jadi yang terbaik,
Aku ingin jadi yang sempurna.
 Aku ingin memperbaiki setiap kelemahan-kelemahan yang ada,
Ya Allah, aku bersyukur kerana masih diberi kesempatan
untuk terus menjalani kehidupan sebagai hambamu dimuka bumi ini
sebelum aku dikembalikan kepadaMu.
Kau berikanlah aku jalan yang diredhaiMu,
pimpinlah tangan ini ke haluan yang sebenar-benarnya,
sedarkanlah aku sebelum aku hanyut dengan duniawiMu ini. 
Kerana aku masih gagal menjadi hamba yang sempurna.
Subhanallah.



No comments:

Post a Comment